5 Temmuz 2012 Perşembe

Afilli yalnızlık..

Bugün bir yıl daha yalnızlık kattım kendime..
Yıllar önce bugün doğmuşum , 4 Temmuz .. Amerika yüzünden biraz kıl olsamda bu güne yinede doğmuşum işte.
İnsan büyüdükce dahada yalnızlaşıyor sanki.Yada ben her yıl biraz daha yalnız hissetmeye başlıyorum kendimi. Dönüp arkama baktığımda yaşanılmış bazı iyi şeylere rağmen koskoca bir karanlık görüyorum ve korkuyorum işte o zaman . Kuduz bir köpek kadar kendimi yalnız hissediyorum.. Sol mememden iki parmak aşağısını dinliyorum bazen . Kendimle sohbet ediyor , bazen beni anlamıyorum.
24 yaşında , hala çobanlık yapıyorum yüreğime. Daha öncede dediğim gibi hicbir kadının kurdugu cümlenin hakiki öznesi olmadim. Belkide bu megalomanlığım yüzünden yalnızım..
Önceleri , 4 temmuzda tuhaf bir heyecan olurdu içimde , etrafımdaki kalabalık mutlu ederdi beni.. Tipik doğum günü kutlamaları yapardık , pastalardaki mumu üflemeyi hiç sevmezdim kokusu yüzünden.
Birde her ne olursa olsun kalabalık olurduk , bir olurduk , bütün olurduk..
Bugün sabah kalktığımda bir burukluk vardı içimde , doğum günümü bile kutlayamaz oldum.
Önce Çapa’da ki kontrolüme gittim daha sonra feysbukumu açtım. Bir sürü doğum günü mesajım vardı ..Çoğu üstünkörü , zorla yazılmış yazılardı kılasikleşti artık.
Öyle bir duruma geldiki feysbukta duvarıma yazan değilde , direk mesaj olarak yazanlar bir kademe daha değerlendi.. İronik bir durum !
He birde kandile denk geldi (hepinizin kandilinide kutluyorum) , otomatik kandil mesajlarından yine nasibimi aldım :(
yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı…
bir çok mesaj böyle başlıyor , mafettiler beni  yahu bu kadar zor olmamalı arayıp kutlamak , tebrik etmek..
Öğleden sonra Mehmet ağabeynin orada iki çay içtim ,tam karşısında otobüs durağı var bu sıcakta o turşu fıçısı gibi tıkıştırılmış insanları görünce iyice baygınlık geldi. Ama çok güzel kızlar gördüm , epey süslenmişlerdi kesin biliyorlardı benim doğum günüm olduğunu ve
-hayır sen yalnız değilsin , bak biz hep etrafındayız der gibi..
Bazı erkeklerde selamın aleykum birader bizde buradayız bir derdin olur , sıkıntın olur gel içini dök der gibi yanımdan geçip durdular , tebessüm ettim.
Tebessümüm , kafasında kimbilir nelerin döndüğünü bilmediğim bir adama çalan korna ve akabinde adamın korkudan altına sıçmasıyla kahkahaya dönüştü , iyi geyiğini yaptım ama şöföre fena kalayladı..
Sonra son 3 yılda yaptığım gibi yine yapmam gereken şey aklıma geldi , Feyzam..
Yıllardır beraber kutladığımız doğum günlerimizde yine yanımda yoktu. Beraber pasta kesemedik , zaten ondan sonra pastadan bile hiç tad alamadım.
Çayın parasını verdikten sonra arabaya binip kabristana doğru gittim.
Mezarlığın orada Çarşamba pazarı vardı , biraz küfür ettim..
mezarlığın yanı başında pazarmı olur orada yatanların kafasını ütülüyorlar , biraz saygı..
Arabayı yanaştıracak yer bulduktan sonra şişeye su doldurup gittim.

Mezarının tam baş ucuna oturdum , Çiçekciden aldığım tek kırmızı gülü tam başucuna koydum ve daldım konuşmaya..
Sohbetin öyle iyi geldiki orada , gerçi hep ben konuştum ama ben duyuyordum seni..
Evet itiraf etmeliyim , biraz fazla konuştum ama inanki doluydum biliyormusun.
Ağlamayalı çok uzun olmuş bunu fark ettim bugün.
Etraftan geçenler ağladığımı görmesin diye , şekilden şekle girişime güldüğünü biliyorum hiç yok filan deme duydum seni..

Zor be güzel gözlü , artık doğum günü kutlamak zor..
Baksana şuraya , papyonumu giymişim sarı sarı.. Sende güzel gözlerinle , beyaz elbise  ve pembe gibi bir renk eteğin çözemedim.. Öyle güzel ve masum bakmışız ki değimli ?
Aklımıza gelebilirmiydi o zaman ölüm..
Seni bilmiyorum ama o günleri özledim abla.
Çocukluğumu özledim , o çocuk ruhumu özledim..
Ne pis bir şeymiş bu olgunluk denilen mahlukat.
24 oldum abla hatta geçiyorum bile. sen hep yerinde sayıyorsun , hep öyle güzel kalacaksın.
bana bakma , iyice tipsizleştim , saçlarım döküldü.. ruhum detone..

Her yeni yılda ve her doğum günümde bir tutam daha yalnızlık katıyorum sanki hayatıma..
Oysaki her şeyin fazlası zarar diyorlar..
Bugün biraz daha yalnızlaştım.
Neyse , önümüzdeki yalnızlaşmalara bakalım.

19 yorum:

  1. gönül sokak;

    gece gece ağladım biliyor musun..

    çok garip hissettim. okurken doğum gününü kutliyim dedim yazının sonlarına doğru resimde takılıp kaldım..

    sonra başka şeylerde, cümlelerde, nidalarda, sitemlerde, özlemlerde..

    başınız sağolsun ve doğum günün kutlu olsun.
    bence bu da ironik.

    o kadar garip hissettim ki ne yazıcamı bilemiyorum sadece yalnızlaştırma kendini.

    "insan büyüdükçe yalnız mı kalıyor ne?"
    cümlesini hayata geçirme.

    mutlulukla kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün gece , adlandıramadığım birşey oluşmuştu içimde. Bu yazıyı yazdıktan sonra rahatladım , sanırım içimdeki herşeyi vurdum dışarıya . lütfen üzülme.
      "başınız sağolsun ve doğum günün kutlu olsun."
      ne kadar güzel özetliyor değilmi bu cümle herşeyi.
      iyi dileklerin için teşekkürlerimi sunuyorum , yalnızlığıma ortak olduğunuz içinde.

      Sil
  2. dağıldım ... Allah rahmet eylesin ablanıza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygusal bir patlama yaşadım gece gece , umarım üzmemişimdir sizi.teşekkür ederim.

      Sil
  3. sade doğum gününü kutlayıp gitmek ablanıza ya da ablınızın sizde bıraktıklarına saygısızlık olmaz umarım, çünkü üzülüyor insan bazı da yazacak iyi bir şey gelmiyor ya aklına...

    mutlu yıllar, mutsuzluk için erken sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Mutsuzluk ve umutsuzluk için erken , haklısın.

      Sil
  4. doğum günün kutlu olsun. buruk geçen doğum günlerini iyi bilirim. hep bir şeylerin eksikliğini. seni o kadar iyi anlıyorum ki. hani hep derler ya hayat devam ediyor aynen öyle. ben hep bir yerlerden bizi gördüklerine inanıyorum ve ablanın da seni üzgün görmek istemeyeceğine de.
    ara ara hepimize yalnızlaşma isteği doğuyor ama bu süreklilik, alışkanlık haline gelmesin ama. çok çok mutlu ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , insan hayatı böyle birşey işte..
      Vedalaşmalar her ne kadar zor gelsede , bir gün kavuşacak olmanın heycanıda umutlandırıyor insanı.

      Sil
  5. Buruk, bilirim kardeş acısını..
    Hiç geçmez kronik bir mantar gibi iyileşmez durur insanın yüreğinde..
    Küf kokar bazen, bazen zaman ve heyecan merhemleriyle ovuştururuz geçti sanarız, unuttuk sanarız ama sonra yine çıkar ortaya..

    Ama kavuşacağız canlarımıza, biraz sabır..
    Vuslat ömür kadar!

    Doğum günün kutlu olsun, geriye kalanların mutlu olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbet birgün buluşacağız , bu böyle yarım kalmayacak..
      teşekkür ederim.

      Sil
  6. Yaşayan bilirin altını siyah kalemle tekrar çizdim..

    ''Kar sonsuza kadar yağsa,
    Örtemez acımın siyahını..
    Doymak yoksa sevdiklerine;ve hatta
    ELVEDA
    Diyebilmek yoksa giderken;
    Kim çözebilir yaşamın anlamını?''

    nice yıllara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkilendim.. bu satırları ömrümün sonuna kadar unutmuyacağım.
      Güzel bir doğum günü hediyesi verdin , teşekkür ederim.

      Sil
  7. Doğum gününüzü kutlamak için gelmiştim. Bir doğum günü yazısı ile karşılaşırım sanmıştım.
    Uzun lafın kısası, öncelikle ablanıza Allahtan rahmet diliyorum.
    Doğum gününüzde ablanızı anımsamak ne güzel.
    İnsan düşündükçe yalnızlaşıyor. Düşünmemek lazım. Şöyle bir etrafa bakmalı. :)
    Doğum gününüz kutlu olsun, geç olsada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , tebessüm ettirdin beni.
      "İnsan düşündükçe yalnızlaşıyor. Düşünmemek lazım. Şöyle bir etrafa bakmalı."
      Turgut Uyar'ın ' göğe bakma durağı ' şiiri aklıma geldi bu yorumunu görünce.
      Her ne olursa olsun , tebessüm etmeyede yaşamayada her zaman sebepler vardır. Olacaktır , olmalıda :)

      Sil
  8. Bu arada o kadar kendimle dertleşir gibi yazdım ki , 4 Temmuz'un Feyzamında doğum günü olduğunu yazmayı unutmuşum..
    Birkez daha iyiki doğdun güzel insan..

    YanıtlaSil
  9. DOĞUM GÜNÜNÜZÜ TÜM İÇTENLİĞİMLE KUTLARIM.. :)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Safransarı (ben mektup gibi yorum yazarım:) Sen benim blogumdan yorumlarını esirgememişsin dedim ki ben de bir iadeyi ziyaret yapayım. Rastgele bir yazını seçtim. Başta pek bir gülümsedim, sonra duygulandım şimdi ne yazsam bilemedim. Öncelikle geçmiş doğum günün kutlu olsun. Benim de doğum günlerine karşı hassasiyetim var. Ama senin durumun daha özel, Ablacığının da doğum günü aynı tarihmiş, Ablana Allah'tan rahmet, sana ve ailene sabırlar diliyorum.

    Üstüne konuşamaz ya bazı sözlerin insan, dili bağlanır. Öyle bir yazı bu...Hem gülümseten, hem hüzünlendiren..Ve bilir ya insan hiç bir söz rahatlatmaz yüreğini, geri gelmeyecekse giden...Son olarak sabır ve mutluluk dilerim senin için Allah'tan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin , yorumun için çok teşekkür ederim.
      Gidenin arkasından 'ah etsekte , birgün ona kavuşacağımızın düşüncesi rahatlatıyor insanı.
      Mutlu kal , yine beklerim.

      Sil