19 Eylül 2014 Cuma

Her veda bir başlangıç..


“Soğuk ve şehirler arası otobüslerde vazgeçtim çocuk olmaktan” diyor Yılmaz Erdoğan..

Soğuk hissettiriyor kendisini yekten. Şimdi hatırladım da , ne zordu benim için o ayrılık. Onca zaman içimde barındırdığım , bir kelebek kadar narin ve hür baktığım / sakladığım ve herkesten gizlediğim en özelimden bir anda kopamamıştım tabi ki. Zaman almıştı. Önce beceremem zannetmiştim ama götümden süzülen yaşlardan sonra  kendisinin de rahatsız olduğunu düşünüp , hüzünlü bir veda ile kendisinden ayrılıp , öylece en sessiz yerde bırakmıştım onu. Biliyordum o benim en değerlimdi. Bütün kış boyu içimi ısıtıp korudu. Bütün kötülüklere inat bembeyazdı. Acaba hâla öyle miydi? Yoksa bir intikam peşine düşüp tüm insanlık gibi sararıp solmuş muydu..
Ne dese haklıydı aslında. Ama hayat denilen bu döngü bunun olmasını gerektiriyordu. Oysa ki Mayıs’a kadar sabırla beklemiştim. Daha fazla dayanamadım ve karşı koyamadım sıcağa ey tumanım , affet beni. .

Bugün dolapta giyecek bir şey arıyorken göz göze geldim kışlıkların arasında. Hüznünü gizleyemez benim tumanım. Belli ki özlemişti beni. Ah kahretsin ki bilirim ; sevse de söyleyemez. "Beni götüne giy , götün ısınsın" demez. Böyle de gururlu bir tumandır.
Ulan bi sefer hiç unutmam , buna tuman değil de içlik dedim. Abooovv demez olaydım. Bir afralar bir tafralar.. Üç gün tüylendirdi her yanını. Dalım daşağım kaşındı , pişik oldum perişan oldum. Birde bunun tersi pistir hee. Tam hatunla buluşuyorum başlıyor kaşındırmaya. Ulan kaşısan bir dert , kaşımasan bir dert. En son bi gece çektim köşeye , dedim olum tuman, insan ol. Bana dedi “ben insan değilim olum , kafama göre takılıyorum ” dedi. Saygı duydum. Ama olmaz dedim , bu şekilde seninle aynı yolda yürüyemeyiz. Duygusala bağladı , bi hüzünlendi hissettim ; kırıştı filan. “Biz ayrı götlerin insanı mıyız ey sahip” dedi. Birden bende çok kötü oldum. Üzerinde kurduğum hiyeraşinin birden farkına varıp hemen kendime çeki düzen verdim. Daha sık paçalı don giydim. Baksırdan bir süre uzak durdum. Bu aralar küçük jestler yapıyorum. Gül kokusu koydum hemen yanına. İşin düştü yine dimi demesin diye şimdiden ufak süprizler de düşünmüyor değilim.

Gururludur benim tumanım. Her göte ayak uyduramaz. Dediğine göre , çok sağlam göt varmış bende. E bende onun yalancısıyım. Ama ne yalan söyleyeyim , bugün aradı gözlerim onu. Hele ki gece yatarken. Donla yatamaz oldum artık. Beni sarıp sarmalamasına çok ihtiyacım var.
Özledim..

43 yorum:

  1. Hah, onda da bir sevgili buldun, gördün ya harbi sağlam aşk var sende :))

    YanıtlaSil
  2. Gece gece öldürdün beni gülmekten ilahi Tolga sen çok yaşa en sağlamından yaşa.

    YanıtlaSil
  3. lanet olsun! yine her size geldiğimde tuman ile karşılayacaksın beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahha :d
      olum bu "münir özkul tumanı" yakıştırma senden çıktı.
      nasıl aklına geldi , üç saniye içinde nasıl söyledin onu hala şaşıyorum :))

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıra bendeydi bilesin.tumanında pireler gezsin inşallah :p

      Sil
    2. kaşınmaaa(yanlış anlama dötüme diyorum)
      hah kelime oyunu yaptım yine(rıhrıhrıh)
      sıra sana mı geçti yine ne oldu :)

      Sil
    3. senin için hep düşündüğüm güzel bişeyler var ;) kabul ettiysen bende sıra :p

      Sil
    4. bazen diyorum - olum deli filan değilim lan ben , niçün kendime deli diyorum ki - diyorum. sonra görüyorum. aha işte. deli deliyi çekiyor :))

      Sil
    5. seninki benimkini döver, bunu da biliyon değil mi :)

      Sil
    6. önemli olan derecesi değil , işlevi :d

      Sil
  5. :)) güldürdün beni şair var ol..

    YanıtlaSil
  6. Allah seni bildiği gibi yapsın emi :D:D:D
    Ne güldüm yaa :D
    Deli çocuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman kızım çok ani gülme :):)
      doğurucan filan , yeğenimin fırlama olmasını istemiyorum :p

      Sil
  7. Google'da "tuman nedir?" diye arama yaptırdın ya bana!
    Her an google'ın sırf gülmek için bir ekip yollayabileceğini düşünüyorum, tedirginim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahhaha :))
      ya derya öldüm gülmekten :D
      kızım tuman bilinmez mi hiç. bi kere gogulda gördüklerinle benim güzel yahşi tumanımı kıyaslama
      benimkisi münir özkul tumanı :p

      Sil
    2. İçlik de arkadaşım düzgün düzgün, nereden bilelim. Bak herkes mağdur.
      Görsellerde aratmadım ki resmen evrenin sevgili kuluymuşum şimdi anladım, vuuh!

      Sil
  8. Ufff tuman ne yaa iclik diyene kadar anlamadm resmen kendimi gecenin cahili ilan ediyorum. Buralardaym ben yazamiyorum ama okuyorum ara ara :) Yine formundasn masallah ama bak senin blog icin +18 ibaresi koymayı teklif ediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yahu tuman nasıl bilinmez , aaaaa :)
      yok yok yazmadan olmuyor , yaz ki biz de okuyalım değil mi.
      +18 e ne gerek var yahu. tuman herkesin götünü ısıtır. bu hissiyatı kelimeye döktüm diye mi bu sansür.
      aaaa :)

      Sil
  9. hmm tuman buymuş demek. Evet evet doğru bildin googleda aradım :D Vallahi bilmiyodum :D Güldürdün beni :D

    YanıtlaSil
  10. Sizinkisi bir aşk hikayesi :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de google'a sordum. Hiç duymamışım bu yaşıma kadar. Yazdıkların beni hep güldürüyor. Çılgın Tolga. Herşeyle bir bağ kuruyorsun, konuşuyorsun ya alemsin. Aslında bende konuşurum, yalnız değilmişim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah be hatun sen nasıl bilmezsiin :)
      Tumanı sevelim , sevdirelim lütfen.
      hahah bak işte , demek ki tek deli de ben değilmişim :p

      Sil
  12. Eeee ne diyelim az kaldı özlemine kavuşmana. :)

    YanıtlaSil
  13. akşam akşam bayaa güldüm.Ne anlatıyo bu yaa diye diye okudum bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehhe :)
      hoşgeldin tekrardan çokomell. her zaman beklerim :)

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. g.t ve tuman üzerine yazılabilecek en anlamlı yazılardan biriydi :)

    YanıtlaSil
  16. :D :D Nasıl birisin sen be ya... ?! Eşyaya neredeyse bir hayat yazacaksın. Dokunduğu günden bu yana.
    Son yazında bitmek ne diye bir de?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun o kadar da yahu :))
      son dediğini anlayamadım

      Sil
  17. Alismamis götte don, pardon tuman durman biliyorsun degil mi? :))

    YanıtlaSil
  18. ehehhe, biliyorum biliyorum (:

    YanıtlaSil