16 Ağustos 2012 Perşembe

İstanbul, koca keşmekeş..

Immmm,
Lafa yine at gibi düşünme sesimle başlıyorum , her ne kadar bana çekici etrafta kişilere komik gelsede..

Çocuk yaşlarda çalışmak zorunda olanlar hep daha rahat , daha kolay para kazanmanın hayalini kurar , ben hep öyle yapardım.
Pazarda ; Buuuz gibi soğuukk sudan içeeeen !
Diye bağırıp su satarken mesela ileride hep büyük büyük suları hiç yorulmadan satmayı hayal ederdim.
Daha sonra elimde bulunan ve biriktirdiğim paralarla aldığım sürahi ile parkta su satardım , su bitince eve gitmeye üşenir , parktaki musluktan su doldururdum ve yine aynı parayı kazanırdım.
Kolay , emek sarfedilmeden  para kazanın nasıl bir duygu olduğunu henüz 10 yaşımdayken öğrenmiştim.
Hepimizin vardır böyle bir geçmişi değil mi ? En basitinden; hangimiz komşu teyzenin incir yada kiraz ağacına dalmadık ki ?
Gerçi artık meyve ağaçlarının yerini koca koca bina aldı , ne desem boş..
Misket oynadığımız , top oynadığımız tüm boş arazilerin yerinde koca koca binalar var artık.
Taşına toprağına tükürdüğüm İstanbul’ u !
Neleri süpürmedi ki .. neleri alıp götürmedi ki benden..
Ah ulan ah !

Bari şarkısıda bu olsun..

‘ Ah ulan İstanbul yine harcadın beni
Çocukluk günlerime ben dönemedim..’

Yine mimlenmişim hüzünlümü hüzünlü arkadaşım DepresifPolyanna  tarafından :)
buradan kendisine bol bol tebessümler gönderiyorum en diyaframından.
Soru şu ;15 yıl sonra sen..

Immm, 39 yaşında olucam vay be..
Aslında yarınımı bile düşünemezken 15 yıl sonrasını düşünmek beni korkutuyor..
Nerede olurum , nasıl olurum bilmiyorum ama hep yapmak istediğim şey biraz klasik olucak ama kendi hayat hikayemi yazmak isterim , sonra şu İstanbul denilen yerden kaçmak isterdim ortopedik ayakkabılarımı bırakarak. Evlenmiş olurmuyum bilmiyorum ama bir kızım olsun çok istiyorum ‘Eylül’ adında.
Ve umuyorum ki kimseden kaçmak zorunda olmadan bir hayat.. kendimden bile..

Biliyorum ki aramak kendini kaybetmektir..
Biliyorum ki aranmak , sevildiğini bilmektir..

Sevenleriniz bol olsun..

13 yorum:

  1. ben daha az çalışmaktan ziyade daha çok para kazanmayı isterdim..
    sabah 6 kalkıp gece 12 de çok eve geldim bir ay gece gündür çalıştığım halde ay sonunda aldığım para 400 lirayı geçmezdi.
    yine de hiçbirşey kendi kazandığın paranın yerini tutmuyodu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak en sonda ne güzel söylemişsin.
      emek verilerek kazanılan para tadından yenmez :d

      Sil
  2. Umarım güzel bir hayat seni gelecekte bekliyor olur.

    YanıtlaSil
  3. UMARIM 15 yıl beklemene gerek kalmadan kendinden bile kaçmadığın günlerin olur,eylülün olur,sol yanında aşkın tadından sancıların olur..
    mutlu bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sol yanım usandı artık , ama başta da dediğin gibi
      umarım..

      Sil
  4. Bende ilkokulda toka satardim mahallede,sonra terzide calistim,sonra kuaförde,sonra avukat yaninda liseyi disardan bitirirken bunlari yaptim
    Bence hicde hos degildi erken calismak,ezilmek
    Herneyse ihim imm
    39 unda gülüslerinin parcalari birlesmis olur ins

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Immm,
      Erken Kaybedenler ..
      Olsun , öldürmeyen acı insanı güçlendirir.

      Sil
    2. Güç bende artıık
      Demek isterdim:)

      Sil
  5. El birliğiyle mahvediyoruz İstanbul'u. Ama o tüm bunlara rağmen hâlâ güzel olmayı başarabiliyor, bir çok kötü özelliğine rağmen hem de. Bir İstanbul âşığı olarak söylemeden edemedim bunları. :)

    YanıtlaSil
  6. Ne seninle , nede sensiz be İstanbul..

    YanıtlaSil