19 Haziran 2012 Salı

Gönül Sokak No : 08

Uzun zamandır kafamdaydı yazılarımı bir yerde toplamak. Yazılarım derken, arada karalıyoruz işte hayata dair ; şiir , deneme , yazı , makara kikiri vs.. Blog ismini gönül sokak olarak koyduktan sonra düşündüm , neden gönül sokak ?
Küçükken sokak sokak gezer , her sokağın ismini kendi kafamda kurardım. Mesela iki yan sokağımızda bulunan Lale sokağı ; Önce o Lale'yi güzel alımlı bir kadın olarak anımsadım , nasıl bir kafaysa direk hatuna gitmiş işte.. Sonra o Lale'ye acıklı bir aşk hikayesi kurgulayıp onu bu mahalleden defettim. Rivayet odurki ogün bugündür o sokakta Lale yetişmiyor geyiğine kadar gittim. Neyse ,
Hepsinin ayrı bir hikayesi bir yaşanmışlığı olduğunu düşünürdüm oysa , çocukluk işte.
Biraz daha büyüdükce insanları tanımaya başladım. Sokaklarda ilgimi çeken sadece isimleri değil , sözde endüstriyellişmeye kurban edilmiş arsalardan yoksun , onların yerine koca koca binaların aldığı hayatlar dikkatimi çekmeye başladı. Üzüntünün , sevincin , nefretin aynı anda yaşanabileceği bir topluluk beyhudesi işte.Her sokağın bir köşe başı delikanlısı olur mesela , o cumbalı konakların o uzun yokuşların başlarında hep bir delikanlı vardır.Onu orada tutan aslında bir kızdır - kadındır.Çoğu ilk aşk mahalle sevdasıdır mesela , ya komşunuzun kızı yada bilmemkaç apartman yanınızda oturan biridir.Bu feysbuk ve internet aşkları örselemeden önce modaydı mahallenin başında bekleyip , o kızın geçmesini beklemek.Şimdi ki dürtmenin yerine uzaktanda olsa bir göreyim edası sarıyordu o zaman tüm mahalle neferlerini. Zaten şimdiki aşklar hiç hoşuma gitmiyor , çoğu aşk denilen duygu 'Yalan Rüzgarı'nı aştı bile..
Uzun lafın kısası , burada arada paylaşacağım yazılarımı , şiirlerimi çok kafanızı ütülemem merak etmeyin..
Her sokakta bir 'ben' bulursunuz içinizdeki bir parçadan , umarım yazılarımda bunu size hissettirebilirim.
Mutlu kalın.

8 yorum:

  1. Buralara hoş geldiniz.:)
    Yazmak iyi gelir insana çoğu kez, konuşmaktan bile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin , biz bıraktığın gibiyiz..
      Ustalaştık biraz daha taşı kırmakta , dostu düşmandan ayırmakta..
      :)

      Sil
  2. Bu ne güzel başlangıç böyle...İçinde hüzün, romantizm, nostalji...hatta az zorlayınca sosyal mesaj bile çıkarıtıyor insan :)) ben de baştan başlayayım okumaya dedim..

    YanıtlaSil
  3. Blogun ilk yazısını son yazısı yaptın demek :)
    E, biz de bu sayede öğrendik adı nereden geliyor, hangi amaçla açılmış.
    Pek de güzel anlatmışsın Lale sokağı.
    Şairlerin hayal dünyasının çok geniş olduğunun kanıtı..
    Hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğu açtığımda ki ilk yazım bu :)
      Çoğu şiirlerimi hep yukarı taşıdım ama bunu hiç ellemedim :)
      gogul amca getirmiş seni buralara. hoşgelmişsen :)

      Sil
  4. S.a :)

    çok iyi bir başlangıç, herkesin ilk yazısı böyle, niyegeldiğini neden bu blog ismini kullandığını vs açıklar türden. Benim hiç öyle bir ilk yazım olmamıştır, kıskandım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A.s değerli mümin kardeşim :)
      Kısmet olur da kitabım çıkarsa niyet bu girişi yaptığımı anlayacaksın aslında, bir nevi ipucu verdim. Gerçi bunu yazarken vereceğim ipucunun sonucunu yazacağım aklıma gelmemişti ama olsun, bir işe yaradı :p
      sende dene, belki çıkar bir şeyler (:

      Sil