5 Ocak 2014 Pazar

- ERGUVAN -



Yine böyle bir Ocak akşamı.
Pis buğulu bir soğuk
Adımlarımı sayarken oluk oluk.
Yaklaşırdım çiçekli bahçenize.
Sonra öksürürdüm
çok ses çıkardı.
yalan yok çok hasta oldum bahçenizde.
karşı komşunuz sessizce bana bakardı
korkardım.
bir köpeğin vardı , bana doğru havlardı
korkardım.
Çiçekli bahçeniz vardı
bir sürü renk.
hiçbirini seçemezdim.
yaklaşıp koklardım.
Karşı komşunuz yine beni görürdü
Korkardım.

Yine böyle bir Ocak akşamı
bir çiçek kopardım pis buğulu bir caddeden.
heryer soğuk. 
öksürük tutuyordu geceleri.
Korkuyordum hasta olmaktan.
Seni gördüm , sende beni
ilk kez korkmadım.
Çiçeği sana verdim
Sen kaçtın..

Yine böyle bir Ocak akşamı
tuttum kollarından
ürperdin
erguvan dedim sana
güldün.
gamzelerini gördüm.

çok sonra öğrendim.
bahara geç kalmışım.
üşüdüm , öksürdüm
köpeğin beni kovaladı, korktum.
gözlerim seni aradı baharda
sen yoktun..

t.yazıcı

20 yorum:

  1. birçok şairin kaleminde kasımlar dile gelirdi de aralıkların boynu bükük kalırdı
    hep geç kalırdı aralık
    senin kaleminden Ocak da nasibini almış
    ama geç kalmadın bahara
    belki de bahar kapıda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu hayata geç kaldım.
      teşekkür ederim . ocak ayı serttir can yakar.

      Sil
    2. yetişebildiğin yerinden yakalamayı dene

      Sil
    3. benim bloguma bir uğrar mısınız acaba bu aralar?

      Sil
  2. Yine böyle bir ocak akşamı bir şiir daha yazmıştın ve yine korkuyordun. Korkuların korkularımı hatırlattı bana. Keşke kimsenin korkacak bir şeyi olmasa...

    YanıtlaSil
  3. Korkmak kaybettiriyor galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman..
      Tek iyi tarafı , korkan insan hata yapmaz .. ama iyi sonuçlanır / ama kötü.

      Sil
  4. Erguvan kısacık bir zamanda gelir ve insana doyumsuz bir tat verir. Erguvansa sevdiğin gelir ve gider ama yine gelir ve her gelişi sana baharı getirir. Korkma sadece anı yaşa.

    Çok güzeldi şiirin yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatmak / İletmek istediğimi ne kadar güzel yazmışsın , teşekkür ederim. İyi bir okuyucusun.

      Sil
  5. Ah ne güzel bir şarkıdır o... Çocukluktan kalma korkular, bazen hiç geçmiyor gibi değil mi? Yüreğine sağlık, nefis dizeler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serde iz etti mi yaralar , orada yer edip kalıyor en köhne yerde.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Bahara geç kalmasın kimse..
    çok güzel bir şarkı ve çok güzel bir şiir:)
    bu bahar çok derinden etkilemiş seni, bir kere daha yazmıştın hatırlıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel diyor ; "Hasret kimseye kalmasın.."
      ben de der dururum bunu. Kimse Bahar'a geç kalmasın.
      Eveet , çok güzel hatırladın sevindim bak şimdi , teşekkür ederim emektar okuyucum :)

      Sil
  7. ocak ayı benim için de özeldir. bu şarkı da öyle.
    şiir yine etkileyici..
    yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar Perisi , ismin gibi güzel geldin.
      teşekkür ederim.
      Ocak yeni başlangıçların ayıdır . Başlangıçların güzel olsun.

      Sil
  8. Ne zaman mutlu son olcak , e acıdık acıdık geçsin artık, geç kalanlar yetişsin, gelmemişler gelsin gelmediklerinin izlerini silsin falan vesaire ne bileyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir "keşke" de ben patlatayım mı o zaman.

      Sil
  9. şarkıyı çok severim,
    şiir de fena yakışmış yanına..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şarkı benim de yıllardır vazgeçilmezimdir :)

      Sil