28 Haziran 2016 Salı

- ES -


Yorgun bir at sürüsü biriktirdim kafamda
Umarsızca sorguladım onları, kendimi tekrar ettim
Ben bu şiiri dörtnala yazdım, tökezledim, kızdım.
Yoruldum,
Ben bu şiiri yorularak yazdım
Yirmi gün ayakta, hoyrat ve başı eğik
Öyle derlerdi, atlarmış yirmi gün boyunca ayakta durabilen
Bir kısa bilgi,
Es..

Haydi vur kırbacı,
Sandalcı, balıkçı artık her neysen
Farkındayım balıklar aşağıdan seyrediyor dünyayı
Bir gün oltaya geldim, fena tongaya düşürdüler beni
Ağzım açık, pullu sözcükler kusmuştum.
Ben bu şiiri buharlaşırken yazdım
Balıklar küstü, çıkmadı yukarı
Hayallerim gibi boş içinde yarısı tuzlu sulu kova
Ulan suya tuz mu katılır!

Akşam üstü dinginliği nasıl olur
Nasıl ki akşam olur
Hakkaten akşam nasıl olur?
Başıma güneş geçmiş olmalı!

Bugün niyetliydim,
Niyet ettim bir şeylere
Ne olduklarını unuttum,
Bazen böyle yaparım, olayım bu.

Ben bu şiiri şunun için yazdım diyecektim,
Benden önce demiş biri fark ettim,
Neyse konumuz bu değil.

Banklar mı insanların altına oturur,
İnsanlar mı bankın üzerine oturur
Yine boş bulundum, daldım
Ben bu şiiri dalarak yazdım,
Vurgun yedim, bir balıkla göz gözeyim
Denize düştüm, yılana sarıldım.
Belime doladım yılanı, kemer yaptım.
Burundan alın diyorlar nefesi,
Daha sağlıklıymış.


Bir kelimeye takıldım, meğer makaraymış takıldığım
Yok yahu kelime olaraktan
Biraz da dalgınım sanki
Ulan az önce dalmamış mıydım?

Kulağımda yanık bir türkü
Az ileride şehrin korkunç  gürültüsü
Gece çökmüş ama ay hazırlıksız, karşımda.
Manyak pijamasını giymeyi unutmuş.

Güneş mi var o gözlük niye’ dedi kız
Sen varsın ya dedim,
Bir gülüşü var,
Bütün deistler kıskanır
Hahahha

Evet, beklediğim an bu an
Şarkının yükseliş anı, yükselmeliyim.
Ben bu şiiri Neşet Babayla yazdım
Sazının teli oldum, bütün eslerde nefes aldım
Karardı bahtım, dünyayı yalan buldum.
Bir zahidem olmadı,
Nazar eyledim hoş cemallere
Kendim ettim kendim buldum.
Ben bu şiiri kederimden yazdım,
Neşet Baba söyledi, ben kahroldum.
Bir tükürüğümle tüm okyanusu boğdum.
Tüm balıkçılara kıl oldum.
Ben bu şiiri öfkeyle yazdım,
Dümdüz yolda şarampole yuvarlandım
Kemerimi çektim, yalan oldum.

Bir rüzgar esti,
Dediğim es bu es değildi,
Bu sefer hakikaten esti.
Tenimde hissettim sevdiğimin nefesini
El verdim
Eli elime değdi
Eline can verdim.
Ben bu şiiri ona yazmak istedim, yine beceremedim
Bir es istedi yüreğim,

Esti gürledi, bir boşluk veremedi.

t.yazıcı

21 yorum:

  1. "Bugün niyetliydim,
    Niyet ettim bir şeylere
    Ne olduklarını unuttum,
    Bazen böyle yaparım, olayım bu.

    Ben bu şiiri şunun için yazdım diyecektim,
    Benden önce demiş biri fark ettim,
    Neyse konumuz bu değil."

    Sanırım en beğendiğim şiirin oldu, ahengi harika, yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederiim:)
      seni yeniden burada görmek ne güzel.
      bloğundaki kitap yorumun için de çok teşekkürler:)

      Sil
  2. yazdığım yazının üstüne iyi geldi....

    YanıtlaSil
  3. Ben. Bir es. Bu şiirde bütün duygularımı buldum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.youtube.com/watch?v=ZxT0576FTsk&spfreload=5

      Sil
  4. Duyguların galeyan hali olsa gerektir... Yüreğine dert gelmesin bir tükürüğüyle okyanusu boğan adam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amanin kimler gelmiş, hoş gelmiş:)
      çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. :) yahu tam odaklanıyorum şiire gülme geliyor :) nasıl bu kadar komik içten neşeli duygusal yazılabilir ki bir şiir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. niheheh
      seni gülümsetmek hoşuma gidiyor, neyapiim:p

      Sil
  6. Çok değişik buldum şiiri. Tanımlamalar, esler, Zahideler... Çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazır sözünü ettik, bir Zahidem gelsin dimi babadan:)
      https://www.youtube.com/watch?v=ELbymBBGANU
      teşekkür ederim

      Sil
  7. Sanki daha mı derin yazıyorsun artık? Katmanlı yani o da ne demekse. Beynim es veriyor okurken.

    Bu şiiri üç kez mi okudum dört kez mi bilmem birkaçında es verdim. Şimdi dönüp nihayete erdirdim. Yoruldum ama sevdim "kafandaki at sürüsünü" en çok. Neyse ki kuyruğu birbirine değmeyen kırk tilki yok kafanda. Sen güzel adamsın ne de olsa. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşlanıyor muyuz azizim:)
      katman katman, parsel parsel. aaa mahsuni babaya gelsin sıradaki o zaman.
      "parsel parsel eylemişler dünyayı.."

      bir at öyle kolay yorulmaz bilmem bilir misin. hakikaten yirmi gün ayakta yıkılmadan durabilirlermiş, araştırdım.
      o yüzden orada kullandığım yorgun at, bendeki bitmişliğin naif bir örneği:)
      Güzellik konusu bir yansıma.
      bilmukabele adıgüzel.

      Sil
  8. Akşam üstü dingilliğini bilirim.
    Dinginliğini de
    merhmehemerher

    YanıtlaSil
  9. allah kabul etsin, ha bi de burundan alıp ağızdan vericen nefesi öyle çok daha sağlıklı :p

    YanıtlaSil
  10. https://www.youtube.com/watch?v=ShJJoDDnMgU

    YanıtlaSil