3 Aralık 2014 Çarşamba

- 3 Aralık Dünya Engelliler Günü - Turgut Uyar Geyikli Gece [Bloğum Seslendi]

Halbuki korkulacak hiçbir şey yoktu ortalıkta
Her şey naylondandı o kadar
Ve ölünce beş on bin birden ölüyorduk güneşe karşı.
Ama geyikli geceyi bulmadan önce
Hepimiz çocuklar gibi korkuyorduk

Geyikli geceyi hep bilmelisiniz
Yeşil ve yabani uzak ormanlarda
Güneşin asfalt sonlarında batmasıyla ağırdan
Hepimizi vakitten kurtaracak
Bir yandan, toprağı sürdük
Bir yandan kaybolduk
Gladyatörlerden ve dişlilerden
Ve büyük şehirlerden
Gizleyerek yahut döğüşerek
Geyikli geceyi kurtardık

Evet kimsesizdik ama umudumuz vardı
Üç ev görsek bir şehir sanıyorduk
Üç güvercin görsek Meksika geliyordu aklımıza
Caddelerde gezmekten hoşlanıyorduk akşamları
Kadınların kocalarını aramasını seviyorduk
Sonra şarap içiyorduk kırmızı yahut beyaz
Bilir bilmez geyikli gece yüzünden

Geyikli gecenin arkası ağaç
Ayağının suya değdiği yerde bir gökyüzü
Çatal boynuzlarında soğuk ayışığı

İster istemez aşkları hatırlatır
Eskiden güzel kadınlar ve aşklar olmuş
Şimdi de var biliyorum
Bir seviniyorum düşündükçe bilseniz
Dağlarda geyikli gecelerin en güzeli

Hiçbir şey umurumda değil diyorum
Aşktan ve umuttan başka
Bir anda üç kadeh ve üç yeni şarkı
Belleğimde tüylü tüylü geyikli gece duruyor.


Biliyorum gemiler götüremez 
Neonlar ve teoriler ışıtamaz yanını yöresini
Örneğin Manastırda oturur içerdik iki kişi
Ya da yatakta sevişirdik bir kadın bir erkek
Öpüşlerimiz gitgide ısınırdı
Koltukaltlarımız gitgide tatlı gelirdi
Geyikli gecenin karanlığında
Aldatıldığımız önemli değildi yoksa
Herkesin unuttuğunu biz hatırlamasak
Gümüş semaverleri ve eski şeyleri
Salt yadsımak için sevmiyorduk
Kötüydük de ondan mı diyeceksiniz
Ne iyiydik ne kötüydük
Durumumuz başta ve sonda ayrı ayrıysa
Başta ve sonda ayrı olduğumuzdandı
Ama ne varsa geyikli gecede idi
Bir bilseniz avuçlarımız terlerdi heyecandan
Bir bakıyorduk akşam oluyordu kaldırımlarda
Kesme avizelerde ve çıplak kadın omuzlarında
Büyük otellerin önünde garipsiyorduk
Çaresizliğimiz böylesine kolaydı işte
Hüznümüzü büyük şeylerden sanırsanız yanılırsınız
Örneğin üç bardak şarap içsek kurtulurduk
Yahut bir adam bıçaklasak
Yahut sokaklara tükürsek
Ama en iyisi çeker giderdik
Gider geyikli gecede uyurduk
Geyiğin gözleri pırıl pırıl gecede
İmdat ateşleri gibi ürkek telaşlı
Sultan hançerIeri gibi ayışığında
Bir yanında üstüste üstüste kayalar
Öbür yanında ben
Ama siz zavallısınız ben de zavallıyım
Eskimiş şeylerle avunamıyoruz
Domino taşları ve soğuk ikindiler
Çiçekli elbiseleriyle yabancı kalabalık
Gölgemiz tortop ayakucumuzda
Sevinsek de sonunu biliyoruz
Borçları kefilleri ve bonoları unutuyorum
İkramiyeler bensiz çekiliyor dünyada
Daha ilk oturumda suçsuz çıkıyorum
Oturup esmer bir kadını kendim için yıkıyorum
İyice kurulamıyorum saçlarını
Bir bardak şarabı kendim için içiyorum
Halbuki geyikli gece ormanda
Keskin mavi ve hışırtılı
Geyikli geceye geçiyorum
Uzanıp kendi yanaklarımdan öpüyorum.
(Dünyanın En Güzel Arabistanı’ndan)
soundcloud açmadığı için youtubeye yükledim.
bu bed ses bana aittir.
bloğum seslendi olayını daha önce yaptım birkaç defa. görme engelli kardeşlerimize sesimizi duyurmaktı amacımız lâkin mikrofonum bozulduğu için kaydedemiyordum. bunu da telefonumdan kaydettim.

17 yorum:

  1. Sesine, emeğine sağlık. Çok beğendim. Yapılış amacı hepsinden güzel. Ben de görme engelliler için kitap okumayı istemiştim ama türlü bahaneler girdi araya. O hevesimi uyandırdın tekrar. Umarım ben de karanlık dünyalara bir keyif, bir ışık katabilirim çirkin sesimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bu bir vesile olsun o zaman :)
      teşekkür ederim.

      Sil
  2. En sevdiğim şiirlerden birini seslendirmişsin. Çok da güzel olmuş.

    Ben de engelli olmanın nasıl bir duygu olduğunu öğrenen bir insanım. Bugünlerde iyi olsam da, o duyguyu unutmamak için elimden gelen her şeyi yapıyorum. Sen şimdi bir şiir seslendirdin ya onlar için, o kadar mutlu ettin ki insanları. Teşekkür ederiz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz aynı ırktanız, yani insan. o yüzden her insan zaten doğuştan engellidir; o konuda hemfikiriz
      ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bence her an her dakika şiir okuyabilirsiniz Tolga beyefendi

    YanıtlaSil
  4. görme engelliler için böyle bir destek vermen çok duyarlı bir davranış..
    onları unutmamalı..
    ve şiir ve yorumun yine çok güzeldi, daha sık okumalısın :))

    YanıtlaSil
  5. a bu seslenme olayı nasıl iyimiş. nasıl oluyor ama* neyse. öğreniriz bi ara. ben de roman dinlemeyi severim. trt de rayoda vardı bi zamanlar dinlerdim her gece on dakika bi roman okur bitirirlerdi...
    turgut uyar sevmiyom ben pek atilla ilhan seviyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumayı tercih ettin mi hiç, yatmadan önceleri okurum ben genelde. Cümleye noktayı koyduktan sonra gözbebeklerimin kepengini indiririm, daha bir naif olur öyle uyumak :)
      turgut uyar sevmiyorum deme de, tarzını beğenmiyorum de :)
      teşekkür ederim

      Sil
    2. gece okurum da uykum çabuk geliyor tolga:) birisi okusa ben dinlesem öyle uyusam daha iyi.

      turgut uyar kapı komşumdu hiç sevmezdim kendisini :p

      Sil
    3. bir fincan tuz istedin de vermedi mii :d
      tansiyonunu düşünmüştür yahu, vefalı adamdı vesselam

      Sil
    4. yok, tuz meselsi değil, niye ayakkapların kapıda hep içeri alsana diye söylenirdi :))
      Sevdiğim şiirleri de vardır ama genel olarak benim şairlerimden değildir.
      "önce istanbul vardı o yoktu
      sonra birgün çıktı geldi
      bütün kapılar yerini buldu.
      ..."

      Sil
  6. Güzel bir paylaşım teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  7. muhteşem olmuş, her ne kadar ben geç gelsem de bloguna..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim
      olsun, geç olsun güç olmasın :)

      Sil